Oscar Middeldorp, uitgever van Leiden IntoBusiness en Zoetermeer IntoBusiness. Martin Hoekstra verzorgt elk kwartaal een groot aantal interviews voor deze business magazines:

'Sinds 2009 is Martin Hoekstra de vaste tekstschrijver voor Leiden IntoBusiness, in 2010 is daar Zoetermeer IntoBusiness bijgekomen. De magazines van IntoBusiness zijn voor de locale B-to-B markten en de opdrachten zijn commercieel getint. Martin Hoekstra weet iedere keer weer de juiste snaar bij onze opdrachtgevers te raken. De reportages die hij maakt sluiten dus goed aan bij de wens van de klant zonder in deze reportages alleen maar superlatieven te gebruiken.

Voor ons als opdrachtgever is Martin flexibel, accuraat en komt altijd zijn afspraken na.'

Bart Hoenen, directeur bij Area071, is een aantal keer door Martin Hoekstra geïnterviewd:

'Martin is een uitermate goede en snelle schrijver. In mijn contacten met hem heb ik slechts enkele woorden nodig om tot een multipagina stuk te komen. Goed, snel, deskundig, geïnteresseerd en met een juiste dosis humor. Aanrader dus.'

Alfred Swint (interim manager HRM/eigenaar Swint Consulting en HRM Pool/thans Manager Mobiliteitscentrum Veiligheidsregio Limburg-Noord) heeft bij Martin Hoekstra teksten voor zijn website en voor wervende brieven afgenomen:

'Het is met Martin plezierig zaken doen. Zijn aanvullende ideeën leveren een werkelijke verbetering op van teksten, maar gaan verder dan het tekstuele. Zijn scherpe manier van analyseren brengt me (weer) terug naar de kern: waar ging de tekst ook al weer om en hoe communiceer ik nu echt mijn boodschap? Martin is een humorvolle, uitdagende sparringpartner, die ik graag betrek bij mijn zakelijke publicaties.'

Robert de Ruijter, eigenaar van Eightyfour Branding, vroeg Martin Hoekstra om webteksten voor zijn bedrijf aan te pakken en tevens om webteksten te verzorgen voor een van zijn klanten:

'Martin is een zeer flexibele copywriter. Hij is creatief in zijn werk en weet pakkende teksten te schrijven. Nog steeds beleven we het plezier van zijn werk. Martin leverde zijn werk binnen korte tijd af en wij konden niets anders dan tevreden zijn!'

Fred van Eck (voor nonlineair trainingen en Magix Entertainment, voorheen ook pr-man bij basketbalvereniging Den Helder Kings) maakte Martin Hoekstra mee als hoofdredacteur van de site van de Dutch Basketball League:

'Martin is een absolute kei in het schrijven van goede en pakkende teksten. Zijn analyses in wedstrijdverslagen zijn een ware aanvulling en geven alles uitstekend weer. Heeft goede contactuele eigenschappen en is gemakkelijk in de omgang.'

John L. Reinhard, (Oud) Algemeen Directeur Stichting Floriade 2002:

'In de jaren dat we samen hebben gewerkt bij de Floriade heb ik Martin Hoekstra leren kennen als een creatieve schrijver, die oog had voor deadlines en nieuwswaarde. Hij speelde het elke keer weer klaar om de verschillende uitingen, nieuwsbrieven, kranten, columns er fris en aantrekkelijk uit te laten zien.

Zijn manier van schrijven nodigt uit tot lezen, het is alsof een verhalenverteller het woord tot je richt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele journalisten uit binnen- en buitenland graag en vaak gebruik hebben gemaakt van de door Martin samengestelde persmappen.

Een goed bewaard geheim is dat Martin vaak als mijn ghostwriter optrad. Hij voelde feilloos aan op welke wijze ik mijn speeches en eigen columns wilde inrichten en leverde mij dan altijd een stuk tekst 'op maat'.

Ik kan iedereen aanraden zijn of haar communicatie aan Martin toe te vertrouwen, het is in goede handen.'

Jan van der Nat, hoofdredacteur van het digitale basketbalmagazine Rebound, voor wie Martin Hoekstra regelmatig bijdragen levert:

'Hookies Communications: ook voor sport!

Als er één communicatiebureau is, waar u met sportieve opdrachten aan het juiste adres bent, dan is het Hookies Communications. Door zijn jarenlange ervaring als medewerker en sportredacteur van diverse regionale dagbladen en stafmedewerker van De Basketballsite van Nederland weet Martin Hoekstra uitstekend de weg in de sportwereld.

Ook zijn persoonlijk leven staat voor een belangrijk deel in het teken van de sport. Als basketballcoach op landelijk niveau kent hij de geur van kleedkamerzweet en weet hij wat er omgaat in de kop van sportmensen. Sportieve PR is bij Hookies Communications dus gewoon een kans voor open doel.'

Marjanne de Groot, van 2000 tot en met 2002 perswoordvoerder van de Stichting Floriade 2002 en in die periode naaste collega van Martin Hoekstra:

'Martin Hoekstra is een zeer goede werknemer. Kan snel en analytisch denken en handelen. Hij is in staat om complexe materies te doorzien en met een vlotte pen neer te zetten. Zijn schrijfstijl kan zowel zakelijk als verhalend benut worden.

Martin heeft duidelijk leidinggevende capaciteiten. Hij is loyaal en collegiaal en kan binnen zijn werkterrein inspirerend op anderen werken. Heeft gevoel voor arbeidsverhoudingen. Zijn werktempo en werklust liggen hoog.'

Paul Schaddé van Dooren, bestuurder (penningmeester) basketballvereniging Grasshoppers:

'Martin Hoekstra is in alles een teamsporter die ook als individu weet hoe het is om op topniveau te presteren. In de jaren als trainer/coach van het Meisjes Junioren team 1 en het Dames 1 team van Grasshoppers, dat speelde op het hoogste niveau, wist Martin de juiste toon aan te slaan in de verslagen voor de plaatselijke kranten. De verslagen voor deze teams waren geschreven zonder een 'gekleurde' mening als coach en konden de toets van onafhankelijk reporter langs de kant doorstaan, terwijl Martin echt aan de andere kant stond (en nog steeds staat bij BS Leiden).

Ook de gedrevenheid als sporter komt hem van pas in de werkzaamheden die hij kan uitvoeren als communicatiedeskundige. Verliezen is echt een vies woord voor Martin. Een winnaar die voor uw communicatie uitstekend van pas kan komen.'